Blog

Actuele artikelen

Waarom moeilijk doen, als het samen kan.

14 december 2017

Door André Oosterloo

Waarom moeilijk doen, als het samen kan.

De zoekopdracht “samenwerking in sales” in Google genereert meer dan 3.500.000 zoekresultaten. Ruim 80% daarvan gaat over de samenwerking tussen Marketing en Sales. Dit geeft aan dat er veel over het onderwerp te doen en geschreven is. Worstelt jouw organisatie ook met dit vraagstuk? Wellicht geen troost, maar je bent niet alleen. Bij veel organisaties staat een betere samenwerking tussen marketing en sales bovenaan hun wensenlijst.

Lees verder
Kleurverschil Financials & FinTechs perfecte basis voor samenwerking in innovatie

30 november 2017

Door Gert Vasse

Kleurverschil Financials & FinTechs perfecte basis voor samenwerking in innovatie

Op 22 november hebben we vanuit AlliantiePartners het senior management van een aantal financials en fintechs uitgenodigd om samen te inspireren en te brainstormen over het actuele thema Innovatie en Samenwerken. De financiële dienstverlening kan niet meer zonder samenwerking met startups & fintechs. Maar samenwerken in innovatie vraagt wel een andere aanpak.

Lees verder
Allianties boeken langzaam terreinwinst bij aanbesteding

26 oktober 2017

Door Dorine van Basten

Allianties boeken langzaam terreinwinst bij aanbesteding

Kijk, daar word ik nu blij van. Op 4 oktober een artikel in het FD met als kop: “Alliantie moet complexe versterking dijken goedkoper en sneller maken”. Het Waterschap Rivierenland heeft het traditionele aanbestedingsmodel terzijde geschoven en gekozen voor een alliantie met o.a. een ingenieursbureau en een aannemerscombinatie. 

Lees verder
“Innovatie zonder relevante impact is hobbyisme”

26 juni 2017

Door Wim Witteveen

“Innovatie zonder relevante impact is hobbyisme”

Op 23 juni stond een artikel in het Financieele dagblad met de kop: “Overheden hebben geen idee of het geld aan innovatie en ondernemerschap goed besteed wordt”. Uit dit artikel blijkt dat Europese overheden per jaar 152 mrd. uit te geven om ondernemingen te verleiden sneller te groeien en vernieuwen. Maar men heeft geen idee van het effect van deze stimulerende maatregelen. In slechts 2,4% leveren evaluaties betrouwbare resultaten op.

Lees verder